Schudnúť, či spevniť telo je asi to najčastejšie novoročné predsavzatie (hneď po „ Nájsť si lepšieho/nového/svalnatého/múdrejšieho/milšieho chlapa). Obe veci majú niečo spoločné. Začať treba pozvoľne, inak sa to cvičenie skončí rovnako, ako to predsavzatie s tým chlapom, a teda „ Nájsť si konečne nejakého/už-je-mi-aj-jedno-akého chlapa.“  Nejdem však fušovať do remesla kolegyniam z oblasti vzťahov.

large-2

weheartit.com

Cvičenie a nový rok. Nuž baby, určite ste si už prečítali zaručené typy a triky, ako vydržať a nevzdať sa. Už máte pred očami vaše krásne, ploché brucho, pevnú postavu v plavkách v lete. Máte chuť chodiť cvičiť aj každý deň a hovoríte si, že už žiadny cheat a aj s tým alko to asi trošku obmedzíte.

Niektoré možno rozmýšľate aj o trénerovi, aby vás mal kto motivovať. Toto vám však vydrží tak do konca januára, vo februári to obmedzíte lebo nevládzete, alebo nemáte money, v marci postupne prestávate, v apríli ste v depresií, že nevidíte výsledky, lebo ste už vlastne prestali, tak rýchlo skúsite nejesť, v  máji viete, že do leta six pack nebude, v júni si poviete, že už ste asi v háji, ale ešte googlite expresnú dietu do plaviek, v júli viete, že už to je pas, ale nejak to leto dáte a kúpite si nejaké plavky, čo aspoň čo to zakryjú a v auguste si poviete, že už leto končí, načo sa snažiť, že veď na ďalšie leto to vyjde.

 

NIE

Prehodnoť svoj životný štýl

Pokiaľ chceš mať peknú postavu len na leto, ani nezačínaj, lebo aj tak ti to nevydrží. Ak si ten typ, ktorý potrebuje byť ťahaný a nemáš okolo seba kamošku/kamoša, ktorý bude cvičiť s tebou, začni chodiť na skupinové cvičenia. Ak máš rada kardio, si akčný, ba až mužský typ, začni s nejakým boxom, karate alebo aj crossfitom. Ak sa cítiš nesvoja v zavretej miestnosti plnej ľudí, začni behať, alebo cvič doma. Ak chceš relaxovať, ale aj spevniť, začni s jogou. Ak nevieš aký si typ, skús si všetko a nájdi sa. Vydržíš totiž iba pri tom, čo ťa bude baviť a nie to čo je práve v móde, alebo čo robia všetci.

pexels-photo-169762

foto: pexels.com

Vytvor si zvyk

Nech to bude na začiatku hocijako ťažké (a to určite bude), vydrž. Vydrž 3 týždne a stane sa z toho zvyk. Už si ani nespomenieš, čo si vlastne robila, keď si v pondelok, utorok, štvrtok a sobotu chodila cvičiť. Začni tým, že si urobíš čas ísť cvičiť. Teda  sa nemôžeš vyhovoriť, že dnes nemáš čas na cvičenie. To kam svoj čas investuješ je len tvoja voľba a preto ak sa máš vyhovárať, že nemáš kedy, rovno aj prestaň hneď. Ušetríš si tie vyššie spomínané depresívne stavy. Ak nemôžeš večer, cvič ráno. Ľudia vstávajú aj o 5.50 aby všetko stihli. Všetko je to o prioritách. Prvé dni sú náročné, ale tvoje telo je adaptabilné, jediné, čo ti bráni je tvoja hlava.

Nastav si cieľ

Aby si vydržala, musí to byť sranda a musíš vidieť, že sa posúvaš. Ten sexi zadok uvidíš až za dlhšie a preto sa môže stať, že to vzdáš. Daj si iný, nejaký športový cieľ. Beháš? Daj si cieľ napr. polmaratón. Rúbem vysoko? Tak aspoň 10 km :) Ak cvičíš, skús si dať cieľ spraviť, čo ja viem stojku na rukách alebo na jednej ruke. Ak chodíš na jogu, skús pózu Padangušthásana (drep na jednej nohe). Na tomto uvidíš, ako sa posúvaš a to je to, čo ťa môže posúvať vpred.

pexels-photo-110470

foto: pexels.com

Netráp sa jedlom

Určite si nezakazuj. Rozhodni sa, že sa budeš stravovať diétnejšie. Nastav si to v hlave tak, aby si vedela, že to je to čo chceš, nie to, čo musíš. Rovnako sa nastav tak, že môžeš zjesť všetko, čo chceš. Kľudne si na oslave daj koláč, raz za čas pizzu či nutellové palacinky. Nerob to však každý deň, nájdi si režim, aký ti vyhovuje. Vždy po takomto cheat jedle si však pridaj fyzickú aktivitu. Prejdi sa napríklad ku babke rýchlym krokom a hneď máš dva v jednom. A plus si to môžeš nazvať power walking.

Na to, aby si to tento rok dala je potrebná vôľa a teda hlava. Hlava ti tiež častokrát radí vlepiť jednu tomu, kto ťa nahneval, ale nespravíš to. Prečo? To už si zváž sama, ale pre ten istý dôvod by si ju nemala počúvať ani vtedy, keď ti radí, aby si si sadla na gauč a bola lenivá.